岡山大学 情報統括センター

UNIV. TOP
LANGUAGE
ENGLISH
MENU

情報統括センターの段階的再開のお知らせ(6/15~)Notice of Phased Reopening of the Center for Information Technology and Management (June 15)

2020年06月15日

 新型コロナウイルス感染症拡大防止のため、情報統括センターは、4月20日(月)より閉館しておりましたが、6月15日(月)からの「新型コロナウイルス感染拡大防止のための岡山大学の活動制限指針」の改定に基づき、学生・教職員を対象として情報統括センターを一部再開します。
 6月15日(月)から再開するサービス内容は下記のとおりです。

【センターの入館について】
 センター正面玄関で、職員証又は学生証をカードリーダーへかざして入館してください。

【立ち入り可能エリア】
 時 間:8:30~17:30
    (12:10~12:40は消毒作業のため退出をお願いします。)
 場 所:1F ラウンジ(10名まで)
     2F アクティブラーニングスペース(19名まで)
     玄関、階段、廊下トイレ、
エレベータ及びエレベータへの導線(階段が困難な方のみ)
 目 的:オンライン授業受講のために限ります。
     受講後は速やかに退室してください。

【利用者相談窓口】
 時 間:8:30~17:15(昼休み:12:00~13:00)
     2名まで入室可能です。
     呼び出しベルを鳴らし、支援員の指示で入室してください。
     一定の間隔を空けて並んでお待ちください。
 お願い:利用者相談にあたっては感染予防のため、なるべくセンターHPの
     「問い合わせフォーム」をご利用ください。
     また、職員による対応は短時間に限らせていただきます。

【センターご利用の際の注意事項】※ 感染予防にご協力ください
   ・発熱、咳、倦怠感(だるさを感じる)などの症状がある方は、利用を自粛してください。
   ・マスク(手作り可)を必ず着用してください。
   ・入室前・後にしっかりと手洗いをしてください。または、消毒薬で手指を消毒してください。
   ・座席は十分な距離を空けて配置しているので動かさないでください。
   ・気候上可能な限り常時、窓やドアを開けて換気を行ってください。
   ・エアコン使用時も講義の間に換気をさせていただきます。
   ・室内での会話はお控えください。
    特に、大声での会話は周りの方の迷惑になるばかりでなく感染要因にもなります。
   ・オンライン授業受講のためのパソコン等の機材はご持参ください(教育用PC、プリンタは利用できません)
   ・貴重品などの持ち物は放置しないようにしてください。盗難や置引きにも気を付けてください。
   ・熱中症予防のため、飲食についてはペットボトル(スクリューキャップ付き)及び水筒の持ち込みOKです。
   ・室内では他人のことを考えて、節度ある行動をお願いします。
   ・感染予防のためゴミ箱は撤去しております。ゴミはお持ち帰りください。
   ・その他、職員から指示があった場合は従ってください。

 ※サービス内容に変更が生じた場合は、その都度お知らせいたします。

お問い合わせはこちら
https://msgs.ccsv.okayama-u.ac.jp/a/

------
In order to prevent the spread of COVID-19, the Center for Information Technology and Management had been closed since April 20, 2020.
In accordance with the revised "The Okayama University Guidelines on Activity Restrictions to Prevent the Spread of the Novel Coronavirus Infection", from June 15 (Mon.)the Center for Information Technology and Management is partially reopened for students, faculty and staff.
The following services are available from Monday, June 15.

【How to enter the building】
Please enter by the main entrance with your staff or student ID card over the card reader.

【Permitted entry area】
Time: 8:30 a.m. - 5:30 p.m.(Please leave from 12:10-12:40 for disinfection work.)
Venue: 1st floor lounge (up to 10 people)
    Active learning space on the 2nd floor (up to 19 people)
    the main entrance, stairs, hallways, toilets,
    elevators and elevators lines (only for those who have difficulty with stairs)
Purpose: To take online classes only
     Please leave the room as soon as possible after the class.

【User Help Desk】
Time: 8:30 a.m. - 5:15 p.m.
   It is not available during the lunch break (12:00-13:00).
   Up to two people may enter the room.
   Please press the call bell and follow the instructions of the support staff to enter the room.
   Please wait in line at a regular interval.
Notice:Please use the inquiry form on the center's website to prevent infection.
    Staff will be available at the counter for a short period of time.


【Measures against the COVID-19】
If you have symptoms such as fever, cough, or malaise (feeling lethargic), please refrain from entering the building.

Be sure to wear a mask (handmade masks are acceptable).

Wash your hands thoroughly before and after entering the room. Or disinfect your hands.

Do not move the seats as they are positioned far enough apart.

Open windows and doors for ventilation at all times, whenever possible due to the climate.

Even when air-conditioning is in use, we will provide ventilation between lectures.

Please refrain from talking indoors.
In particular, loud conversations are not only a nuisance to those around you, but can also be an infection factor.

Please bring your own computer for the online classes (Educational PCs and printers are not available).

Do not leave valuables and other belongings unattended. Please be careful of theft and pickpocketing.

To prevent heat stroke, you can bring in PET bottles (with screw caps) and water bottles.

Please be considerate of others and behave in moderation when indoors.

To prevent infection, the trash cans have been removed. Please take your trash home with you.

Follow instructions given by staff.

※ We will inform you of any changes in the service content.


Contact Us Form

参照リンク

https://msgs.ccsv.okayama-u.ac.jp/a/

年度